Скільки доріг насправді збудував Зеленський
Зробив справу – запиши, а погано зробив – два рази запиши. Володимир Зеленський зі своїм "Великим будівництвом", і його попередник Петро Порошенко приписують собі рекордні обсяги ремонту доріг. Обидва - майже по 4 тисячі доріг протягом року.
Як маніпулюють цифрами політики?
Володимир Зеленський запевняє, що за 2020-ий зробили вдесятеро більше, ніж за попередні 10 років. При цьому його попередник Петро Порошенко не так давно заявляв, що саме за його правління 2018-ий рік став рекордним щодо кількості відремонтованих автодоріг в Україні.
Ще кількома роками раніше на той момент міністр інфраструктури Володимир Омелян стверджував, що протягом 2016-2017 років відремонтовано більше доріг, а ніж у рамках підготовки України до Чемпіонату "Євро-2012".
Водночас у 2012-му за президентства Віктора Януковича теж були гучні заяви про дорожні успіхи. За даними тодішнього керівництва "Укравтодору", за два роки підготовки до "Євро" було зроблено у 19 разів більше, ніж за два попередні.
Складається враження, що заяви про дороги майже без змін переходять у спадок - від Януковича до Порошенка, від Порошенка до Зеленського. Президенти хваляться, а доріг нема?
Раніше Зеленський на 2021 рік анонсував дорогу із заходу на схід. До 30-річчя незалежності України буде побудована найдовша траса в країні - вона з'єднає Львівську і Луганську області. Названо масштаби Великого будівництва на 2021 рік
Про це повідомила Українська служба DW, 20 січня 2021
Від себе особисто хочу додати, що усі три Президенти України не брешуть, по кілометражу так воно і є, а ось по якості ремонту і будівництва доріг дещо не збігається.
В часи Януковича я направляв йому листи від дорадчої служби, в яких повідомляв, що відремонтовані ділянки автомагістралі Київ – Одеса уже через рік будуть потребувати чергового ремонту. Так воно і сталося.
При Порошенку все повторилося. Більшість цих ділянок перероблювалась по два рази. Коли я запитав у будівельників, що це за технологія? То засміявшись, вони відповіли, що це нова українська технологія: спочатку кладеться асфальт, потім через декілька місяців зрізується і знову кладеться. І все це додатковий кілометраж, при якому за один і той же кілометр держава сплачувала по два рази.
Ще цікавіше відбувався ямковий ремонт. Так по дорозі Біла Церква – Сквира – Ружин заповнювалось тільки 50% ям, а місцями і того менше. Тоді я писав Гройсману, що якщо заповнювати кожну десяту ямку, то можна охопити ремонтом усі дороги України.
Дещо покращилось при Зеленському, але відремонтовані дороги з ямковим ремонтом уже через рік потребують нового ремонту. І причина не тільки в низькій якості ремонту, а ще й у відсутності контролю за перегрузом автомобілів. Так наприклад, щоб уникати контролю перегружені автомобілі та контрабанда ідуть на Вінницю по дорозі Біла Церква – Сквира – Ружин – Погребище – Вінниця. Звичайно, ця дорога зі слабким покриттям не може витримати і більше року.
Ще гірша ситуація з дорогами районного сполучення. Так наприклад, відремонтована дорога Ружин – Топорі – Рогачі не витримала і пів року, бо слабке її покриття не в змозі витримати перегружені фури тутешніх агрохолденгів.
На перший погляд вирішити цю проблему не складно: ввести високі штрафні санкції за перегруз і організувати контроль в місцях, де проходить цей транспорт. При наявності більшості «Слуг народу» в Верховній Раді це взагалі не питання.
Але цього не станеться, бо це зачепить інтереси олігархів, а наш Зеленський і всі його «Зе» - це вірні їх слуги. А «Слуги олігархів» не здані причинити клопоти та зменшення надприбутків своїм господарям.
Тож скоріше за все Володимир Зеленський і далі буде імітувати "Велике будівництво", яке завершиться тим самим, що і при Януковичі та Порошенко.
Володимир Тарасюк, експерт дорадник
067-656-59-39