Надокучливі SMS спам з різними рекламними пропозиціями доволі негативно впливають на нашу нервову систему, а цим самим вкорочують наше життя.
В цивілізованих країнах за розповсюдження небажаних SMS спам існує адміністративна і кримінальна відповідальність. Але в Україні, де взагалі не діють ніякі закони, розраховувати на допомогу держави не варто.
І так для початку необхідно розібратися в природі SMS-розсилки, вона може бути законною і незаконною. Тобто, або Ви давали згоду на прийом таких повідомлень, або ні. А погодитися ви могли, навіть не помітивши цього.
Найчастіше це буває так, що, заповнюючи чергову анкету для отримання картки дисконту, знижок або картки клієнта в магазині, кафе чи ресторані ви надаєте свій дозвіл на передачу персональних даних, а значить, даєте право розпоряджатися інформацією про Вас. В подальшому ця інформація передається третім особам для обробки та розсилки спаму - різних рекламних пропозицій товарів і послуг. Але разом з тим бувають і такі випадки, коли ви ніде не залишали свій мобільний номер, а спам все одно приходять. Це може означати, що ваш мобільний оператор не зовсім добропорядний. Найчастіше це трапляються з оператором Київстар.
То як же боротися з цим явищем? Найкращу пораду ми знайшли на https://protocol.ua/ Олега Завальнюка. «Всі SMS від комерційних компаній не регулюються операторами мобільного зв'язку. Тому, щоб позбавити себе від надокучливого спаму, потрібно безпосередньо звертатися до розповсюджувачів рекламних повідомлень.
Тут існують такі шляхи вирішення:
Перший - якщо Ви маєте претензії до змісту SMS (використовуються перебільшення, неточності і т.д.), то це порушення законодавства про рекламу. В такому випадку прямуйте до Держспоживінспекції України.
Другий - якщо ж Ви обурені фактом відправки SMS-реклами без Вашої згоди, то це порушення прав особи щодо захисту персональних даних. Значить, потрібно звернутися в Державну службу України з питань захисту персональних даних.
Третій - зателефонуйте своєму оператору і залиште скаргу про отриманий SMS спам. Не буде зайвим попросити оператора виключити вас з усіх рекламних розсилок. Звісно ж Вам можуть запропонувати скористатися послугою «Стоп SMS-спам» та інше, але навіщо Вам платити за погану роботу Київстар чи іншого оператора? На жаль, цей спосіб не принесе 100% результату, але як мінімум рекламні SMS від оператора ви перестанете отримувати. Щоб Ваше звернення мало вагу і швидше почало діяти рекомендуємо писати електронні листи, писати у всіх соціальних мережах і дзвонити. Дайте їм відчути те ж, що і Ви при отриманні рекламних SMS.
Четвертий - «Чорний список». Ще одним методом боротьби з небажаними SMS може стати Ваш телефон з правильно налаштованими додатками і чорним списком. Зараз існує маса спеціальних програм, які не пропустять небажані повідомлення на ваш телефон. І таких додатків в маркеті море. Але цей метод не приносить того результату який очікується, тому як якщо в поле «Номер відправника» зазначено ім'я, а не цифри. Програма просто не зможе визначити номер, щоб додати його в чорний список.
П'ятий метод - скарга владі. Можна звернутися до регулятора ринку телеком-послуг – НКРЗІ. Розсилка спаму заборонена п. 3 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, розроблених НКРЗІ, і затверджених постановою Кабміну №295 від 11 квітня 2012 р.. Заява про порушення своїх прав, як споживача телеком-послуг, можна подати як паперовим листом на адресу комісії, так і в електронному вигляді.
У висновку, для того щоб не отримувати небажані SMS повідомлення, вам потрібно:
1. Зателефонувати оператору і попросити відписати від всіх розсилок;
2. Попросити видалити вас з бази тих, хто надіслав вам SMS;
3. Встановити додаток «Чорний список».