Запровадження у Європейському Союзі нових правил (частини ініціативи Vision Zero), які мають за мету посилити контроль за водіями похилого віку задля повного усунення смертності на дорогах, не варто сліпо копіювати без всенародного обговорення в Україні.

     Молоді наші депутати аж із  штанів вискакують стверджуючи своє занепокоєння щодо безпеки літніх водіїв через погіршення стану їхнього здоров’я, що може призводити до дорожньо-транспортних пригод, які ставлять під загрозу життя людей.

    В своїх твердженнях наші депутатські недорослі базуються на ідеї законотворців Португалії, де запропоновані обов’язкові медичні огляди після 50 років. Це правда, що в деяких країнах, зокрема у Великій Британії, Норвегії та Швейцарії , окремі тести для літніх водіїв вже закріплені в законодавстві. Дійсно існує прагнення перетворити цю дурну практику по всім європейським країнам.

     На жаль, далеко не всі законодавчі акти європейських країн відповідають здоровому глузду. Усі ми схильні помилятися, тож і європейські законотворці не виключення.  Я навскид можу назвати не менше двох десятків законів країн Європейського Союзу, які шкодять їх мешканцям. І в даному випадку факти суперечать припущенню, що вік обов’язково  впливає  на здатність керувати автомобілем.

     Як кажуть в народі: «Палка має дві сторони». Дійсно, з роками здоров’я стає не кращим та це в глобальному сенсі не впливає на безпеку руху. Дослідження, яке проведене ізраїльськими експертами з Університету Бен-Гуріона, показало, що досвід, а не вік, впливає на здатність людини розпізнавати потенційні небезпеки на дорозі. Завдяки своєму чималому досвіду старші за віком водії були швидшими і точнішими у визначенні ризикових сценаріїв під час водіння. Як правило, вони мають підвищену пильність і всі ризики зводять до мінімуму, демонструючи кращу здатність помічати небезпечні ситуації на дорозі і реагувати на них. Я думаю, що всі погодяться зі мною, що водії старшого віку не лихачать і зазвичай вибирають для їзди більш безпечні маршрути та справні авто.

     Вибачте за порівняння, але стиль водіння автомобіля людей старшого віку я порівнюю з водієм, який випив келих пива чи пригубив спиртного, що не впливає на безпеку руху, але це не є доказом для поліцейського, бо запах спиртного присутній. Тож такий водій веде машину з повною обережністю, щоб не викликати якоїсь підозри у патрульних поліціантів. Звичайно, це не стосується молодих мажорів, для яких і ложка спиртного діє як червона тканина для розлюченого бичка.

     Тож шановні молоді депутати, перед тим, як ви збираєтесь дискримінувати літніх водіїв, варто провести всенародне обговорення, щоб уникнути чергової законодавчої помилки, яких ви вже наробили безліч. Та не забувайте, що і вам не завжди бути молодими.  Незалежно від статусу і матеріального достатку старість як і смерть для усіх неминуча.

     Хочу також нагадати, що як показує досвід, що в запропонованих тестах молодь робить не менше помилок, ніж люди старшого віку. Тож це чиста дискримінація людей похилого віку.

     Прошу поширити цю інформацію, щоб уникнути  чергового законодавчого казусу та дискримінації людей похилого віку.

Володимир Тарасюк, експерт  дорадник

067-656-59-39