До колегії сайту «Агросвіт України» надійшло кілька звернень щодо цінової політики Київських ярмарок з продажу сільськогосподарської та продовольчої продукції яка частенько перевищує ціни в самих престижних магазинах.
Дійсно, по замислу редакції журналу «Агросвіт України» створення щосуботніх ярмарок мало дати можливість фермерам і селянам торгувати не сплачуючи за місце. Виникає питання: - А до чого тут журнал «Агросвіт України»?
Справа в тому, що з перших днів свого Прем’єрства Юлія Тимошенко бажаючи сподобатись народу перейнялася базарами, вимагаючи від їх директорів і власників виділяти місця для селян, де вони змогли б продавати свою продукцію за меншими цінами.
8 разів ми зверталися до Юлії Володимирівни, щоб переглянути це питання. Ми пояснювали їй, що не вистачить міліції, щоб захистити кожного дядька чи тітку на базарі від постійних торговців, які по змові встановлюють ціни на продукцію і якщо хтось порушує це, то наслідки можуть бути вкрай неприємними (побита машина, проколені колеса, а то і того гірше), бо в той час ми ще не очухались від 90-х. Але нам не вдалося її переконати, бо за своїм характером Юля чує тільки себе і тих з ким приходиться ділити гроші. Але прислухався до нашої ідеї мер Києва Омельченко. Він розпорядився проводити щосуботи ярмарки по всім районам Києва.
Редакція взяла на себе розповсюдження графіка ярмарок через свій журнал та заклик фермерів і селян приймати участь в цих ярмарках з єдиною вимогою, що ціна на продукцію має бути нижче магазинної мінімум на 20%. Місця і палатки надавали безкоштовно торгівельні відділи. Окрім цього в якості спонсорської допомоги редакція виділила людину яка курирувала ці ярмарки, підтримуючи зв'язок з їх учасниками і торгівельними відділами. Все це працювало злагоджено як часовий механізм. Особлива увага приділялась завезенню на ярмарки органічної продукції, тому що це була стратегічна лінія нашого журналу, в якому надавались технології вирощування органічної продукції.
В 2014 р з приходом в мерію Києва Віталія Кличко все різко змінилося: всі функції по сповіщенню учасників ярмарок і контролю за цінами перебрали на себе торгівельні відділи районів і міста. За короткий термін фермерів і виробників сільськогосподарської продукції замінили звичайні спекулянти, які з оптового ринку «Столичний» завозять продукцію. Ця продукція нічим не відрізняється від магазинної, але Кияни про це не знають і високі ціни сприймають за високу якість органічної продукції.
Так уже склалося, що починаючи з 2014 року в Києві виникли проблеми не тільки з будівництвом метро, мостів, хаосом житлових і торгівельних забудівель, озелененням міста, а і з ярмарками. До речі, якби всі зелені насадження, що посаджені за каденції Віталія Кличко прийнялись, то місто перетворилось би на джунглі.
Так, Віталій Кличко приніс багато шкоди Києву, можливо навіть значно більше, ніж його попередники, але ж давайте не будемо забувати, що саме його вибрали Кияни. Тож усі проблеми з ярмарками, озелененням, хаосом в будівництві будівель, розкрадання коштів при реконструкції скверів і парків, будівництві метро і мостів лежать на совісті самих Киян.
Володимир Тарасюк, експерт дорадник
067-656-59-39