В попередній статті «Дискримінація людей похилого віку» повідомлялось, що в Верховній Раді готується прийняття законопроекту про введення тестів та додаткових медичних  комісій на платній основі для водіїв похилого віку.  Для довідки: плата за проходження тестів в різних країнах, де практикується подібне складає від 75 до 200 євро. Таких країн в світі небагато, але вони є. Це робиться задля повного усунення смертності на дорогах.

     Людина зі здоровим глуздом може сказати, що це повна єресь. Але це не стосується наших народних  депутатів, бо у них здоровий глузд відсутній. Їх мислення дещо відрізняється від людського. Я навіть затрудняюсь у визначенні істоти, з якою можна порівняти нашого народного депутата. Впевнений в одному: Людина може стати депутатом, а із депутата зробити людину дуже складно. І це стосується депутатів усіх скликань. В моєму оточенні було багато депутатів із різних партій, але згодом я побачив те, про що говорилося вище.

      Мене запитують, чи існує статистика ДТП за участю депутатів, правоохоронної системи, п’яних, наркоманів, молоді та людей старшого віку.

     За 2022 рік в Україні сталося 18 628 ДТП із постраждалими, в яких загинула 2791 особа  та 23 145 осіб отримали травми. Основними причинами таких аварій стали: перевищення безпечної та встановленої швидкості руху; порушення правил маневрування; порушення правил проїзду перехресть; порушення правил проїзду пішохідних переходів; недотримання дистанції.

     При цьому найпоширенішим ДТП за цей рік стало зіткнення транспортних засобів (39,7%), потім - наїзд на пішохода (28,4%). На третьому місці – наїзд на перешкоду (13,3%).

     Крім того, минулого року правоохоронці зафіксували 790 випадків ДТП за участю нетверезих водіїв. У таких аваріях загинула 91 особа, ще 1031 травмувалася.

     Також за участю дітей у 2022 році сталося 2625 аварій, внаслідок яких загинуло 125 дітей та 2978 отримали травми. Ще 5284 ДТП сталося з постраждалими пішоходами: загинуло 874 особи та 4799 травмовано.

     Від початку 2023 року кількість дорожніх пригод з постраждалими сягнула показників до великого вторгнення. Так, за перші три місяці поточного року вже зафіксовано 4 538 аварій. Це співвідносно з аналогічним періодом 2021 року, коли було зафіксовано 4 457 аварій з жертвами. Тобто динаміка різко погіршилася.

     За 10 місяців цього року на підконтрольних Україні територіях сталося 14 622 дорожньо-транспортні пригоди з потерпілими. В  результаті ДТП загинула 2261 людина, а ще 18 261 особа отримала травми. Таку статистику наводять у департаменті патрульної поліції України.

     На жаль, за часів Авакова, Монастирського і сьогоднішнього міністра статистика, яку подає МВС корява і недостатня для глобальних висновків. Причина: некомпетентність працівників Міністерства. Я допускаю, що при необхідності вони «намалюють її зі стелі». Тож усі розмови наших депутатів про загрозу суспільству від водіїв похилого віку якась маячня. Дослідження в США говорять про інше.

     Дослідження в США показало, що люди похилого віку рідше потрапляють в ДТП, ніж люди середнього віку. Про це повідомляє інформаційний ресурс Страхового інституту дорожньої безпеки (IIHS).  Експерти оцінили ситуації щодо аварій за участю пенсіонерів у віці 70-79 років і водіїв 35-54 років. Вони прийшли до висновків, що в ДТП з летальним результатом рідше фігурують люди похилого віку, ніж молоді. А в той же час кількість пригод на американських дорогах зросла. За останні 20 років на 43% знизилася кількість смертельних ДТП за участю водіїв старше 70 років. А кількість аварій з людьми середнього віку зменшилася лише на 21%. Але в останні роки спостерігають, що дані про ДТП з пенсіонерами залишилися на одному показнику, а смертельні аварії з водіями до 54 років стали частішати.

     Доречі, і Міністр транспорту Німеччини Фолькер Віссінг виступає проти планів ЄС посилити правила для водіїв старшого віку. Він говорить: "Я проти обов'язкових тестів на придатність для водіїв, старших за 70 років, і я впевнений, що в ЄС також не буде більшості на підтримку цього". При цьому міністр критикує підхід, коли "людей дедалі частіше перетворюють на об'єкти, піддають обов'язковим обстеженням і змушують організовувати своє повсякденне життя відповідно до каталогу правил". Проект нової європейської директиви про дорожній рух передбачає, що водії старше 70 років повинні оновлювати свої водійські права кожні п'ять років. Стан їхнього здоров'я також має оцінюватися або в результаті обов'язкового медичного огляду, або надання даних особисто. Міністр вважає, що країни-члени ЄС повинні мати можливість самостійно вирішувати, який варіант застосовувати. Він стверджує, що особи, старші 70 років, можуть опікуватися своїм здоров'ям задля кермування і без приписів держави та бюрократичних процедур. Крім того, він вважає, що є "відповідальне коло тих, хто мав би говорити з літніми людьми про водіння, – діти, родичі чи сусіди" . Що стосується статистики нещасних випадків, то вона, за словами Віссінга, свідчить про "відсутність значної кількості серйозних аварій" у віковій групі старше 70 років. Також

 Віссінг висловився проти закликів до подальшого зниження у Німеччині ліміту на водіння в нетверезому стані. "Аварії зазвичай не трапляються при низькому рівні алкогольного сп'яніння за кермом. Вже існує повна заборона на алкоголь для водіїв-початківців у віці від 17 до 21 року, а для всіх інших діє обмеження в 0,5 проміле", – пояснив міністр і додав, що не бачить необхідності це змінювати.

     Нагадаємо, у липні парламент Австрії схвалив законопроект, який дозволить владі конфісковувати автомобілі, водії яких значно перевищили швидкість, що дійсно призводить до частих ДТП.

     Тож шановні депутати, спробуйте стати людьми, докажіть що це можливо, не біжіть попереду паровозу, бо він вас розчавить.

     Прошу поширити цю інформацію, щоб уникнути  чергового законодавчого казусу та дискримінації  водіїв похилого віку. Старість і смерть неминучі для усіх людей включно і для депутатів.

Володимир Тарасюк, експерт  дорадник

067-656-59-39