Відкритий лист Президенту України щодо бездіяльності Антимонопольного комітету.

 

Навчальний центр

сільськогосподарських дорадчих служб України

Президенту України

Зеленському Володимиру Олександровичу

Відкритий лист щодо бездіяльності Антимонопольного комітету.

Держава має опікуватись інтересами своїх громадян, але це не про Україну. У нас все навпаки. Ми маємо Антимонопольний комітет України основним завдання якого є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині:

- здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції;

- контролю за концентрацією, узгодженими діями суб'єктів господарювання та регулюванням цін (тарифів) на товари, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних монополій;

Є ще шістнадцять пунктів завдань Антимонопольного комітету України і достатньо повноважень, але що толку, якщо цей орган турбується тільки про олігархів, щоб вони могли отримувати максимум надприбутків.

Поняття пріоритет прав споживачів існує тільки на папері.

Наприклад: в результаті деяких дій Національного банку України гривна суттєво укріпилася, але це не призвело до здешевлення паливно-мастильних матеріалів. Я розумію, що ціна на заправках не може змінюватись за один день, але за місяць вона мала б змінитися. До речі, при ослабленні гривні ціна змінюється в той же день в сторону збільшення, що теж не повинно бути.

Тепер давайте заглянемо в магазини і тут ми побачимо чудеса. Цінова політика на товари зростала пропорційно укріпленню гривни, а то і більше. Виникає питання, а чому не навпаки.

З укріпленням гривни суттєво зросли ціни на ліки. Прибутки від продажу ліків перевершили прибутки наркобізнесу.

Про тарифи на комунальні послуги і говорить не хочеться.

Пекарські вироби теж подорожчали.

Находиться пояснення подорожчанню картоплі: посадили мало та вона ще й не вродило, а інше то все вродило.

Промислові та будівельні товари закупляються за попередніми цінами відповідно до доларового еквіваленту. Тож немає пояснення чому вони стали дорожчі, а не дешевші.

Я вже не кажу про те, що нерідко роздрібна цінова політика в магазинах перевершує закупівельну в 2, 3 і 5 разів. Тобто формуються надприбутки від 100% до 500%, а то і більше.

Наприклад візьмемо прості кросівки китайського виробництва: магазин отримує їх за ціною 300 грн, а реалізує за 1500 грн. Чи можливе подібне скажемо в Фінляндії? Звичайно можливе, але ж там довелося б сплатити податок від отриманого надприбутку десь біля 900 грн. Тож там піднімати ціни до захмарних висот невигідно. Розумію, що тут може з’явитися відповідь: що Антимонопольний комітет не має відношення до Податкового кодексу. Але панове чиновники Антимонопольного комітету вам передбачено забезпечити пріоритет прав споживачів. Тож за необхідності ви маєте вносити пропозиції по змінам до Податкового кодексу.

Подібних прикладів бездіяльності Антимонопольного комітету можна навести безліч.

Чи є цьому якесь пояснення? Чому у нас не діють елементарні закони економіки?

Пояснення просте. У нас є могутній апарат Антимонопольного комітету, який спрямував свої дії не на захист інтересів простих громадян України, а на збільшення статків олігархів.

Можливо це пов’язано з тим, що олігархів в Україні відносно небагато і їм легше допомогти збагачуватись, а ось простих людей десятки мільйонів і охопити всіх не вистачає якогось підрозділу.

Давайте уважно подивимося на структурні підрозділи Антимонопольного комітету України, можливо тут щось не так.

Керівник апарату Комітету.

Управління персоналу.

Департамент організаційної роботи.

Управління конкурентної та регіональної політики.

Управління європейської інтеграції, міжнародного співробітництва та комунікацій.

Управління економічного аналізу.

Юридичний департамент.

Департамент досліджень і розслідувань ринків паливно-енергетичного комплексу та житлово-комунального господарства.

Департамент досліджень і розслідувань ринків виробничої сфери, фармацевтики та рітейлу.

Департамент досліджень і розслідувань ринків невиробничої сфери.

Департамент розслідувань порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Управління розслідувань недобросовісної конкуренції.

Департамент з питань оскаржень рішень у сфері публічних закупівель.

Департамент моніторингу і контролю державної допомоги.

Управління фінансового планування, бухгалтерського обліку та звітності.

Якщо аналізувати структурні підрозділи комітету, то все тут передбачено окрім однієї маленької дрібнички: любові до своєї держави і її простого люду, за податки якого усі персони цього монстра отримують солідну зарплатню, преміальні та навіть гроші на покращення свого дорогоцінного здоров’я.

Тож ми з нетерпінням чекаємо відповіді: чи скоро в Антимонопольному комітеті з’явиться ця дрібничка – любов до своєї держави і турбота про простий люд, який теж хоче жити, нехай не так як олігархи, а просто жити щасливим життям.

З повагою.

Володимир Тарасюк, директор Навчального

центру с/г дорадчих служб

067-656-59-39